Dan kulturne dediščine
Občina:
/
Regija:
Lokacija dogodka:
špeter - San Pietro al Natisone (UD) Ažlinska cesta-viale Azzida 9
Kontakt za prijave / informacije:
Vizintin Damijan
Organizator:
Državna večstopenjska šola s slovensko-italijanskim dvojezičnim poukom
Čas dogodka
05. 10. 2016, 08:00 - 16:00
Opis dogodka
Načrtovanja in dejavnosti se na naši šole že od njenega nastanka osredotočajo na glavni vzgojni cilj to je poznavanje krajevne kulture in jezika in tesna povezanost šole z njima. Vse dejavnosti na šoli pozitivno vrednotijo krajevno kulturno bogastvo, slovensko narečje, ki je tu prisotno, pa tudi zgodovinsko, umetniško in literarno dediščino. Šola stalno sodeluje s teritorijem in s tem ustvarja in aktivno bogati mrežo vezi in odnosov na njem. Ob dnevu kulturne dediščine bodo na šoli potekale različne umetniške, glasbene, plesne, gledališke, kuharske delavnice, pa tudi delavnice ustvarjalnega pisanja. Vsak učenec bo delavnice izbiral na podlagi lastnih zanimanj. Delo bo potekalo v obliki odprtih razredov kar še dodatno pospešuje pretok informacij in sodelovanje. Predvideni so tudi posegi zunanjih sodelavcev (gre za različna društva in posameznike, ki delujejo na teritoriju in ga odlično poznajo kot npr. Društvo Srebrna kaplja, Beneško gledališče, Društvo beneških likovnikov). Skupina učencev bo dogodek tudi primerno dokumentirala bodisi z video kot tudi z avdioposnetki. Druga skupina bo poskrbela za predstavitev dogodka v krajevnem časopisju (Novi Matajur, Dom).
Podrobnejši opis dogodka
Dan kulturne dediščine Načrtovanja in dejavnosti se na naši šole že od njenega nastanka osredotočajo na glavni vzgojni cilj to je poznavanje krajevne kulture in jezika in tesna povezanost šole z njima. Vse dejavnosti na šoli pozitivno vrednotijo krajevno kulturno bogastvo, slovensko narečje, ki je tu prisotno, pa tudi zgodovinsko, umetniško in literarno dediščino. Šola stalno sodeluje s teritorijem, ustvarja in aktivno bogati mrežo vezi in odnosov, ki je sicer na teritoriju že prisotna in s tem še dodatno dviga vrednost krajevnega kulturnega bogastva. Učenci vseh treh stopenj šolanja, torej malčki iz vrtca, osnovnošolci in pa dijaki nižje srednje šole se tako pri šolskem delu iz leta v leto srečujejo z učnimi vsebinami, ki so v tesni povezavi s krajevno stvarnostjo. Tu imajo glavno besedo beneške pripovedke ali »pravce« in krajevno leposlovje; v učnih vsebinah najdejo svoj prostor tudi živali in rastline; nadalje zgodovinske osebnosti in pomembna zgodovinska obdobja, krajevne ljudske pesmi in glasba nasploh, navade povezane z ljudsko tradicijo, poklici in tudi večje gospodarske dejavnosti, ki so za Benečijo pomembne. Gre torej za celoten spekter življenja v Benečiji nasploh s posebnim poudarkom na ljudskem izročilu in tradicijah, saj so naši kraji na tem področju še posebej bogati in zanimivi. Pravo posebnost predstavlja tudi beneška kuhinja. Hrana ljudi povezuje, prehrambene navade pa so v tesni povezavi s teritorijem. Ob dnevu kulturne dediščine bodo na šoli potekale različne umetniške, glasbene, plesne, gledališke, kuharske delavnice, pa tudi delavnice ustvarjalnega pisanja. Vsak učenec bo delavnice izbiral na podlagi lastnih zanimanj. Delo bo potekalo v obliki odprtih razredov kar še dodatno pospešuje pretok informacij in sodelovanje. Predvideni so tudi posegi zunanjih sodelavcev (gre za različna društva in posameznike, ki delujejo na teritoriju in ga odlično poznajo kot npr. Društvo Srebrna kaplja, Beneško gledališče, Društvo beneških likovnikov). Skupina učencev bo dogodek tudi primerno dokumentirala bodisi z video kot tudi z avdioposnetki. Druga skupina bo poskrbela za predstavitev dogodka v krajevnem časopisju (Novi Matajur, Dom). Predvidena je realizacija: - Video Pod-cast - Časopisni prispevki - Gledališke predstave - Plesne točke, glasbeni in pevski nastopi - Priprava in pokušnja tipičnih jedi Glavni cilji - Zavedati se lastne kulturne identitete; - Utrditi poznavanje teritorija in njegovega kulturnega bogastva; - Razumeti pomen, ki ga imajo razlike med različnimi kulturami; - Spoznati in primerjati aspekte lastne kulture z aspekti drugih kultur in s tem širiti svoje kulturno obzorje; - Razumeti povezave, ki obstajajo med kulturo in okoljem oziroma med jezikom in kulturo; - Izvajati aktivnosti, ki omogočajo izmenjavo mnenj in izkušenj z vrstniki iz drugačnih gospodarskih in socialnih okolij, a imajo enake potrebe in podobne želje. Didaktični cilji - Približati učencem socialne tematike kot so različnost, spoštovanje, interkultura; - Obogatiti vzgojni poseg šole in utrditi odnos s teritorijem preko dela v razredu, raziskovanja na teritoriju, pa tudi z javnim prikazom končnih rezultatov tega dela; - razviti sposobnost poznavanja, analize in razumevanja stvarnosti preko različnih izraznih sredstev; - spodbujati delo v skupini in sposobnost načrtovanja ter uresničevanja načrtov preko soočanja in skupnega razmišljanja, - Izražati ustvarjalnost preko različnih izraznih sredstev (besedila, likovni izdelki, posnetki, glasba); - Razumeti, da kultura in kulturno udejstvovanje nasploh, povezujeta in zbližujeta; Vsebine - Poznavanje samega sebe in lastne kulturne identitete; - Sprejemanje, spoštovanje in sobivanje v različnosti; Metodologija - Izdelava večjezičnega materiala ob uporabi različnih tehnik; - Skupinske in individualne raziskave; - Cooperative – learning – igre sodelovanja; - Sestava različnih vrst besedil; - Uporaba različne tehnologije; - Izdelava videoposnetkov, avdioposnetkov, likovnih izdelkov.
Starostne skupine
Vrtec
Osnovna šola - 2. triada
Srednja šola