Vrtec na vrtu
Občina:
Mestna občina Ljubljana
Regija:
Osrednjeslovenska regija
Lokacija dogodka:
Vrtec Vodmat, enota Vodmat, Korytkova ulica 24
Kontakt za prijave / informacije:
Sanja Nenadić, organizator kulturno-umetniške vzgoje, 040-866-584
Organizator:
Vrtec Vodmat, enota Vodmat,
Čas dogodka
03. 10. 2016 - 07. 10. 2016, 9.00 - 17.00
Opis dogodka
V odraslih in otrocih želimo ozavestiti spoznanje, da je naravno in kulturno okolje, ki nas obdaja, prostor srečevanja ljudi, predmetov, rastlin in živali, ob čemer vzpostavljamo tudi odnos s samim seboj, širimo svoj socialni prostor ter oblikujemo identiteto. Zavedamo se, da je narava ključnega pomena za preživetje človeka, tako kot so se tega zavedali naši dedki in babice, zato smo postali načrtovalci in sooblikovalci okolja, skrbniki vrtičkov in oskrbovanci ter smo s tem ozaveščali soodvisnost narave in človeka.
Podrobnejši opis dogodka
V Vrtcu Vodmat smo se v eni izmed vsebin, s katerimi se ukvarjamo, dotaknili dobrega dela v naravi, kjer smo kot ključni element vsebine izpostavili zavedanje odgovornosti do okolja. Želeli smo v odraslih in otrocih ozavestiti spoznanje, da je okolje, ki nas obdaja (tu smo se osredotočili na zelene površine vrtca, točneje na igrišče in vrtove), prostor srečevanja ljudi, predmetov, rastlin in živali, ob čemer vzpostavljamo tudi odnos s samim seboj, širimo svoj socialni prostor ter izgrajujemo identiteto. Narava je ključnega pomena za preživetje človeka, česar so se močno zavedali in to tudi s pridom izkoriščali naši dedki in babice ter njihovi predniki. Od poznavanja zdravilnih rastlin in uporabe rastlin v prehrani do izdelave tkanin, orodij in gradbenih materialov – vse to so potenciali rastlin, ki so jih naši predniki (in tudi mi danes) znali uporabiti. Vemo pa, da sta narava in človek v soodvisni povezanosti, saj narava človeka nagovarja in vpliva na njegovo mišljenje in čustvovanje, obenem pa posameznik sooblikuje okolje v katerem živi. Koncept medsebojne soodvisnosti govori o dveh ključnih pojmih; skrbeti in biti oskrbovan ter v ospredje postavlja vzajemno uresničevanje potreb narave kot širšega okolja in potreb ljudi, s katerimi vstopamo v stike v družbenem okolju. Iz tega se je razvila ideja, da otrok postane načrtovalec in sooblikovalec okolja, skrbnik vrta in oskrbovanec ali porabnik ter s tem ozavesti soodvisnost človeka in narave. Starejši otroci so tako skozi različne dejavnosti načrtovali in oblikovali prostore igrišča, preuredili in obogatili zelene površine ter skozi celoten proces ozaveščali odnos do okolja in pomembnost družbene angažiranosti pri ekoloških vprašanjih. Mlajši otroci so se srečevali z naravo tako na prostem kot v igralnici, preko različnih naravnih materialov in v nenehnemu prepletanju skozi vsa področja kurikuluma. Na razstavi, ki smo jo poimenovali Vrtec na vrtu bodo imeli obiskovalci priložnost dobiti vpogled v vrtičke in botaniko nekoč (fotografije, stari predmeti, knjige) ter obuditi pomen tradicije in kulturne dediščine, s pomočjo vpogleda v dejavnosti, ki smo jih izvedli otroci in strokovni delavci na našem igrišču (fotografije, izdelki, predmeti…).
Starostne skupine
Vrtec
Osnovna šola - 1. triada
Osnovna šola - 2. triada
Osnovna šola - 3. triada
Dostopnost
Dostopno za gluhe in naglušne
Dostopno za gibalno ovirane
Dostopno za intelektualno ovirane osebe
Dogodek je namenjen družinam