Prireditve

Po stopinjah naših prednikov

Občina: Mestna občina Maribor
Regija: Podravska regija

Lokacija dogodka:
Vrtec Studenci Maribor, enota Limbuš, Šolska ulica 25-27, 2341 Limbuš

Kontakt za prijave / informacije:
Vrtec Studenci Maribor, enota Limbuš, Šolska ulica 25-27, 2341 Limbuš

Spletna stran:
http://www.vrtec-studenci.si

Organizator:
Vrtec Studenci Maribor, enota Limbuš


Turistično društvo Limbuš, Mariborska knjižnica

Čas dogodka
28. 09. 2019 - 12. 10. 2019, 9:00-12:00

Opis dogodka

Si predstavljate življenje brez prostega časa, igre? Seveda ne, saj smo že kot otroci rojeni raziskovalci. Igra je svobodna in ustvarjalna dejavnost, ki nam predstavlja aktivno in zanimivo preživljanje prostega časa. Kakšen pa je bil prosti čas naših starih staršev? Na to vprašanje si bomo z otroki odgovorili preko spoznavanja življenja naših prednikov ter njihove dediščine z vsemi njenimi običaji. Ob igri, glasbi, plesu, ustvarjanju, druženju bomo spoznali kako so tod živeli v prejšnjih časih.

Podrobnejši opis dogodka

Kulturna dediščina je del nas, del okolja in družbe v kateri živimo. Z vključevanjem sestavin kulturne dediščine v vrtcih prispevamo k ohranjanju zgodovine, z vsemi njenimi običaji, šegami in praznovanji. Je bogata zakladnica vrednot, ki otroka nagovarja celostno, zato je pomembno, da jo negujemo, varujemo, ohranjamo in prenašamo iz roda v rod. S primernimi vsebinami in načinom dela lahko vzgojitelji otrokom na zanimiv način približamo življenje nekoč ter tradicije, ki iz tega izhajajo. Otroci se tako srečajo z določenimi vsebinami, pojmi, oblikami in sestavinami kulturne dediščine. Tako se otroci preko igre, opazovanja ali ustvarjalnega dela že v najzgodnejšem obdobju spoznavajo z narodno in lokalno ljudsko dediščino in prek nje z vrednotami, ki jih dediščina vsebuje in prenaša. Z utrjevanjem vrednot ljudskega izročila sprožimo zavedanje in spoštovanje lastne identitete, kar je za otroka, ki deluje v multikulturnem okolju toliko bolj pomembno. Dani so mu pogoji za cenitev lastne in tuje kulture. Otrok najprej spoznava domači kraj in se seznanjajo s tem, kako so tod živeli v prejšnjih časih, hkrati pa se postopoma seznanjamo z zgodovinskimi spremembami v širši družb in svetu. Z otroki bomo spoznavali dediščino naših starih staršev ter kako se razlikuje od sveta naših otrok. Kako so preživljali prosti čas? Kaj so se igrali? Kakšne igrače so imeli? Preko igre, plesa, glasbe, ustvarjanja bomo aktivno raziskovali tradicijo in odkrivali vrednote lokalne dediščine. Sodelovali ter povezovali se bomo s starši, starimi starši in lokalno skupnostjo, saj nas kulturna dediščina povezuje v svoji raznolikosti. VSEBINE IN DEJAVNOSTI - Druženje s starimi starši in starejšimi občani: igra, pogovor in pripovedovanje o življenju nekoč, pripovedovanje pripovedk in pravljic; druženje - kostanjev piknik, obisk babic in dedkov v vrtcu. - Spoznavanje iger, igrač, ki so se jih igrali nekoč ter izdelovanje igrač iz raznih materialov (npr. punčke iz cunj, punčke iz koruze, ladjice iz časopisnega papirja, vetrnice, piščalke z listja). - Spoznavanje in sodelovanje pri gibalno-rajnih igrah, plesu ob harmoniki, petju in poslušanju ljudskih pesmi, ki so jih poznali naši stari starši. - Obisk etnološke zbirke glažut in sodarstva (Muzej Laznica) in ogled orodja in pripomočkov za ročno izdelavo sodarskih in steklenih izdelkov; spoznavanje domačih umetnostnih obrti in poklicev. - Sodeluje pri pripravljanju razstave s fotografijami Limbuša nekoč in danes, spoznava domač kraj, opazuje in primerja fotografije; sodelovanje s starši in lokalno skupnostjo. - Spoznavanje vinogradništva kot turistične dejavnosti: Meranovo (nadvojvoda Janez), običaj trgatev nekoč; ogled Čeligijeve preše, trgatev, kuhanje in okušanje grozdne marmelade in soka. - Spoznavanje pomena čolnarn in Limbuškega nabrežja (kopališče), izdelava ladjic in čolničkov iz naravnega materiala ter spust le teh po reki Dravi. - Možnost sodelovanja pri obogatitveni dejavnosti enote Limbuš: Igre naših dedkov in babic (dejavnost bo potekala čez celo leto). - Likovno ustvarjanje z različnimi tehnikami po opazovanju. - Pohodi in sprehodi po kraju in v bližnjo okolico kraja. - Spoznavanje običajev delovnih opravil nekoč: kožuhanje. CILJI - Otrok spoznava značilnosti okolja - domači kraj in se seznanja s tem, kako so ljudje tod živeli in delovali v prejšnjih časih. - Otrok spoznava kako je zgrajena družba in se seznanja z različnimi funkcijami bližnjega družbenega okolja, s poklici, delovnimi, kulturnimi okolji, spoznava razne in različne praznike in običaje. - Spodbujanje radovednosti, veselja do raziskovanja in odkrivanja življenja naših prednikov. - Oblikovanje osnove za dojemanje zgodovinskih sprememb; spoznava, da se ljudje in okolje, družba in kultura v času spreminjajo. - Razvijanje pozitivnega odnosa do naravne in kulturne dediščine ter njenega varovanja in ohranjanja. - Otrok se postopoma seznanja s širšo družbo, kulturo, zgodovino, tradicijo, običaji in turizmom. - Spodbujanje razvoja lastne identitete in spoznavanje lastne kulture. - Spodbujanje domišljije in ustvarjalnosti. - Otrok spoznava, da si morajo vsi ljudje v določeni družbi pomagati in sodelovati.

Starostne skupine
Vrtec

© 2024 ZVKDS, VSE PRAVICE PRIDRŽANE