O Kuzmi v Kuzmi

V četrtek, 10. oktobra so se učenci 6., 8. in 9. razreda podali na teren po občini Kuzma. Razdeljeni so bili po krajih, iz katerih prihajajo, da bi spoznali dediščino svojih domačih vasi. Šestošolci so se pod vodstvom gospoda župana odpravili na ogled Frčkovega mlina, kjer so imeli priložnost iz prve roke spoznati bogato tehnično dediščino mlina, ki že stoletja predstavlja ključen del življenja v občini. Mlin, ki še vedno ohranja delujoče mlinsko kolo, je bil nekoč srce gospodarske dejavnosti kraja, saj je služil za mletje žita domačinov. Gospod župan je učence popeljal skozi zgodovino mlina ter jim predstavil pomen mlinarstva za pretekle generacije. Medtem so učenci iz Gornjih Slaveč obiskali cerkev v Gornjih Slavečih, kjer jih je s toplim sprejemom pričakala gospa duhovnica. Z izjemno pripovedno spretnostjo jim je predstavila zgodovino cerkve, ki že stoletja stoji kot duhovno središče vasi. Učenci so imeli priložnost spoznati arhitekturne značilnosti cerkve in zgodbe, ki so povezane z njenim nastankom ter verskim življenjem skupnosti. Učenci iz Kuzme so se podali na ogled cerkve svetega Kozma in Damjana, kjer jih je prijazno sprejel domači gospod župnik. Z izjemno zavzetostjo in spoštovanjem do zgodovine kraja jim je razkril zanimivosti o tej znameniti cerkvi, ki je bila skozi stoletja ne le kraj molitve, ampak tudi prostor pomembnih družbenih dogodkov. Njegova predstavitev je učence popeljala skozi preplet zgodovine, vere in kulture, s poudarkom na tem, kako so se ljudje skozi čas navezovali na svojo dediščino. Dan je bil prežet z radovednostjo, učenjem in spoštovanjem do kulturne dediščine. Učenci so se ne le ustvarjalno izrazili, ampak tudi poglobili v bogato zgodovino svojega kraja in spoznali pomen ohranjanja dediščine za prihodnje generacije. Njihova aktivna udeležba in veselje, s katerim so se lotili vseh nalog, sta pokazatelja, kako pomembno je, da mladi že zgodaj spoznavajo in cenijo svojo kulturno preteklost. Projekt » O Kuzmi v Kuzmi« v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine je uspešno povezal učence z bogato preteklostjo kraja ter jih spodbudil, da cenijo in varujejo dediščino, ki jim je bila zaupana.
 

© 2024 ZVKDS, VSE PRAVICE PRIDRŽANE