Regionalno srečanje DEKD in TKD 2020 v Ljubljani

Regionalno srečanje DEKD in TKD 2020 v Ljubljani

Regionalno srečanje Dneovov evropske kulturne dediščine in Tedna kulturne dediščine 2020 je včeraj napolnilo dvorano Slovenskega etnografskega muzeja.

Srečanje je minilo v prijetnem in optimističnem vzdušju. Na začetku nas je pozdravila Damjana Pečnik, vodja Službe za razvoj, ZVKDS, in vsem skupaj zaželela uspešno delo. Nov format srečanja − drugi del je potekal kot klepet o dediščini − je po odzivih udeležencev sodeč, izpolnil pričakovanja. V uvodu je moderator Iztok Premrov kulturno dediščino primerjal z neusahljivim izvirom vrednot, idej in ustvarjalnosti, ki ga je treba negovati, da se ne zaraste in ne onesnaži. Ob sproščenem pogovoru so bile podane informacije in namigi na kakšen način dediščino približati različnim ciljnim skupinam. Milena Antonić, ZVKDS, Območna enota Maribor, je poudarila, da je najpomembneje biti zanimiv, pozornost pa se najučinkoviteje zbudi z zanimivimi zgodbami iz dediščine. Marjeta Bitenc, vzgojiteljica iz Vrtca Brezje, je poudarila, da se da kulturno dediščino preko igre in z zanimivimi zgodbami učinkovito približati najmlajšim (z zgodbo o tem, kako so se pastirci greli je pritegnila njihovo pozornost; prinesla krošnjarske izdelke, ki so bili povod za nadaljnje pogovore ipd.), da se v vrtčevskem kurikulu lahko da velik poudarek kulturni dediščini, veliko pa je odvisno od afinitete vzgojiteljic. Sicer pa imajo v Vrtcu Radovljica na vsaki enoti predstavnico za kulturo, kar je tudi zelo pozitivno. Pri DEKD in TKD 2019 so sodelovale vse enote vrtca. Mag. Mojca Honzak, učiteljica slovenščine na OŠ Riharda Jakopiča v Ljubljani je pred medpredmetnim dala prednost medgeneracijskem povezovanju v povezavi s kulturno dediščino. Povedala je, da se starši za svoje otroke zanimajo večinoma preko e-radovalnic, ko pa na njihovi šoli stečeta DEKD in TKD, pa je vse drugače. Preko dediščine se povežejo učitelji, učenci, starši in stari starši, kar se ji zdi zelo dragoceno. Prostor za razvoj TKD vidi v raziskovalnih nalogah in povezavi s projekti kot je Znanost mladim. Natalija Petakovič, profesorica slovenščine na Gimnaziji Novo mesto je poudarila, da v učnem procesu gimnazijci in učitelji največ pridobijo, ko je učni proces aktiven in se vključuje avtentične situacije, kar omogoča prav raziskovanje kulturne dediščine. Npr. na temo Kako temačen je bil v resnici srednji vek, so dijaki razvili spletno aplikacijo v obliki kviza, ki obiskovalca vodi po učni poti Novega mesta. Mojca je k temu dodala, da v primeru, ko so učenci aktivni, vse skupaj vzamejo kot igro. Najbolj se obnese, ko starejši učenci pripravljajo učno snov in tudi izvajajo predavanja, vodstva, kvize, za mlajše učence. Na OŠ Riharda Jakopiča vse letne proslave vežejo na temo DEKD in TKD, na to temo pripravijo tudi koledar.

V uvodnem predavanju (v priponki spodaj) so bile podane splošne informacije o DEKD, TKD, novice iz Sveta Evrope ter razložena tema Spoznaj? Varuj! Ohrani. Po zaključku programa so gostitelji, sodelavci Slovenskega etnografskega muzeja, prijazno razkazali stalno razstavo »Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta« in občasno osebno razstavo »Nani v Ljubljani«.

Rok za prijavo dogodkov v program DEKD in TKD je 20. april 2020. Vabimo vas, da se nam ponovno ali na novo pridružite v letu 2020!

Svet Evrope bo zopet razpisal natečaj Zgodbe evropske dediščine (European Heritage Stories). Prijavi se lahko vsakdo. Vsakemu od desetih izbranih projektov bodo dodelili 10.000€. Razpis ne pogojuje lastne udeležbe. Časovnico razpisa najdete v PP uvodnega predavanja.

© 2024 ZVKDS, VSE PRAVICE PRIDRŽANE