



Pri pouku angleščine so učenci v 9. razredu raziskovali arhitekturno dediščino v Sloveniji. V okviru pouka vsako leto raziskujemo Slovenijo in njene značilnosti, razloge, zakaj je vredno živeti v naši državi, kakšne prednosti ima pred drugimi državami in podobno. Letos smo nekoliko več pozornosti namenili raziskovanju pomembnih zgradb. Večina učencev se je bolj osredotočila na znane oz. pomembne arhitekturne stvaritve v Ljubljani, zlasti na Plečnika in njegovo dediščino, nekateri pa so si izbrali tudi znane stavbe drugod po Sloveniji. Učenci so najprej snov spoznavali v okviru pouka; nekateri so delali individualno, drugi po skupinah ali v parih. Raziskovali so lepote naše države, spoznavali kulturne posebnosti, kaj je značilno le za Slovenijo (npr. kozolec), se pogovarjali, napisali poročilo in o tem tudi poročali oz. brali v razredu. Sledilo je raziskovanje doma. Učiteljica jim je pripravila kratko predstavitev o pomembnih zgradbah v Londonu in jih pozvala, da še sami na podoben način raziščejo našo kulturno dediščino. Učenci so si doma izbrali nekaj zgradb, ki se jim zdijo iz kulturnega stališča najbolj zanimive ali pomembne in raziskali njihovo zgodovino. Pripravili so tudi kratka poročila in o izsledkih poročali ostalim sošolcem v razredu. Pri svojem delu so si nekateri pomagali s slovarji in literaturo, drugi so podatke našli tudi na spletu. Svoje izsledke so na koncu razstavili tudi v učilnici angleškega pouka.
Urška Mijatović, OŠ Riharda Jakopiča



